پروژه ثبت و مکانیابی مدارس شهرستان قائمشهر

در دوره حاضر موضوع مکانهای آموزشی با چالشهای جدی روبروست. همواره شاهد هستیم که فریاد و فغان برای کمبود فضاهای آموزشی و فرسودگی آنها به آسمان بلند است و مدیران دولتی نیز در پاسخ می گویند که بودجه بیشتری ندارند.

اما سوال اینجاست که در طول بیش از صد سال سابقه مدرنیزاسیون و شکل گگیری آموزش و پرورش در ایران و هزینه کرد درصدی از درامد ملی در این بخش و صرف بوودجه های فراوان در بخش عمومی و خصوصی آیا حسابرسی دقیق و جامعی از نتایج به عمل آمده است؟

در مروری کوتاه و بر اساس تجارب شخصی متاسفانه هیچ آمار دقیق و صحیحی از مجموعه داشته های کالبدی اعم از عرصه و اعیان فضاهای آموزشی وجود ندارد و هیچگاه مستند سازی دقیقی در این بخش صورت نگرفته است. مساله ای که بخشهای مختلف دولت از آن رنج می برند و این موضوع در سیستم آموزشی بشدت بیشتری وجود دارد و بعبارتی پاسخی برای این پرسش ساده که ما چه داریم؟ نداریم!!!!

بر این اساس این پژوهش تلاش کرده است که برای این مسیر قدمی ابتدایی بردارد و طرح کلی پیشنهادی بر اساس بودجه و امکانات موجود ارایه نماید.

در گام نخست فهرستی از مدارس تهیه گردید

سپس اولویت بندی صورت گرفت

درگام اجرایی از نیروهای طرح کاراموزی دانش اموزان در طول دورره تابستان به همراه هنراموزان رشته معماری و ساختمان برای برداشت ابنیه و مستند سازی بناهای موجود استفاده گردید .

نقشه ها پس از برداشت و ترسیم در نرمافزار پیاده سازی گردید و نتایج بصورت یک مجموعه ارایه گردید.

Check Also

المان ورودی پلسفید

المان ورودی پلسفید چکیده و ترکیبی از عناصر شاخص معماری منطقه است که در منطقه چم چم سوادکوه برپا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *